Menü
Bezár ×

Mi fő a Google boszorkánykonyhájában?

Bevallom őszintén, hogy mindaddig, amíg évekkel ezelőtt nem töltöttem el egy egész délelőttöt a Google Magyarország központjában és nem beszélgethettem ott többekkel, voltaképpen fogalmam sem volt arról, mi történik a falak között. Legendákat, persze, hallottam a lenyűgöző szakmai munkáról, és az inspiráló környezetről, de a valóság minden várakozásomat felülmúlta. Ezt az élményt szerettem volna elhozni és megmutatni az onlyCEO Klubban, s ehhez hívtam segítségül Bíró Pált, a vállalat magyarországi vezetőjét.

Azért pedig, hogy ne kelljen senkinek “megguglizni”, miről szólt a beszélgetésünk, elárulok néhány témát, amelyet érintettünk.

Inspirációs beszélgetésünk alkalmával betekintést nyerhettünk a Google sikerébe, abba, hogy pontosan mit is jelent ma a digitalizáció és milyen kihívásokat rejt magában a cégvezetők számára, továbbá rálátást kaptunk arra, hogy ebben a folyamatban hol tart Magyarország. Pál meglátása szerint a digitalizáció nem más, mint a hagyományos vállalati kultúra és működés újragondolása a digitális technológiák segítségével. A folyamatban Magyarország jó úton jár, olyannyira, hogy akár Közép-Európa lehet Európa digitalizáció növekedési motorja. A digitális gazdaság egy hatalmas kontribútor lehet itt a régióban. A térség országaiban a digitális infrastruktúra jó, kifejezetten magas a STEM (Science, Technology, Engeneering, Mathematics) végzettségűek aránya és a régióban van egy vibráló technológiai ökoszisztéma.

Mindezek mellett szót ejtettünk a Google sikerének titkáról is. A cég küldetése, hogy rendezze a világ információt és azokat univerzálisan elérhetővé tegye. Mindehhez egy nyitott, folyamatosan megújuló, őszinte, rugalmas, tanulás segítő vállalati kultúra járul hozzá. Továbbá egy szemlélet, amely értelmében az olyan ötletek, megoldások fejlesztésén, megvalósításán érdemes fókuszáltan dolgozni, amelyek az eredeti állapothoz képest tízszeres változást hoznak. És ne feledkezünk meg a talán legfontosabb sikertényezőről, a tiszteletről. Tisztelni a fogyasztót, a lehetőséget és egymást.

Tiszteletben, egymásra és a világra is nyitott szemléletben, és őszinte pillanatokban nem volt hiány ezen az eseményünkön sem. Alig várjuk a folytatás, és az onlyCEO újdonságait.